Write From Dictation – نوشتن دیکته

در سوال Write From Dictation فایلی صوتی کوتاه در حد یک برای شما یکبار پخش شده و باید آن را عینا در کادر متنی با املای صحیح تایپ کنید. این آیتم یکی از مهم ترین و پرنمره ترین سوالات آزمون است که همزمان مهارت لیسنینگ و رایتینگ زبان آموزان را می سنجد. در حین شنید فایل صوتی میتوانید در کادر متنی یا بر روی دفترچه نوت برداری خود با قلم یادداشت برداری نمایید.

  • توضیح سوال Write From Dictation:

فایل صوتی کوتاهی در حد یک جمله پخش میشود و باید آن را با املای صحیح تایپ کنید.

  • مهارت های مورد ارزیابی Write From Dictation:

Listening & Writing

  • طول سوال Write From Dictation:

فایل صوتی بین 3 الی 5 ثانیه

  • تعداد Write From Dictation:

3 یا 4

  • زمان پاسخگویی Write From Dictation:

به صورت اشتراکی با دیگر سوالات بخش لیسنینگ

نمره دهی Write From Dictation

در آیتم Write From Dictation به ازای هر کلمه که با املای صحیح نوشته شود بخشی از نمره را خواهید گرفت. بدیهی است که اگر کل جمله را دقیقا مطابق فایل صوتی و به صورت صحیح بنویسید نمره کامل را کسب مینمایید. هر چقدر از جمله را که شنیدید و به خاطر دارید سریعا بنویسید. حتما باید در بقیه آیتم های لیسنینگ زمانبندی را به خوبی مدیریت کنید که بتوانید با تایم مناسبی به این آیتم پر اهمیت برسید.

حتما اولین کلمه را با حرف بزرگ (کپیتال) تایپ کرده و آخر جمله حتما نقطه بگذارید. در اینجا چون فرصت بررسی و تصحیح دارید، میتوانید با استفاده از قوانین گرامری و معنی جمله تا حد امکان جمله را صحیح بنویسید.

پس از تایپ پاسخ و چک کردن جواب، حتما Next زده و تمام آیتم ها را به دقت انجام دهید. آخرین سوال آزمون را که انجام بدهید، با زدن آخرین Next پیامی مبنی بر پایان آزمون برایتان نمایش خواهد یافت. پس تا زمانی که پیغام پایان یافتن امتحان را مشاهده نکرده اید، آزمون شما ادامه دارد.

در سوال Write From Dictation ، مهارت های Speaking &Reading شما مورد ارزیابی قرار نمیگیرند.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments