Summarize Written Text – خلاصه کردن متن نوشتاری

در سوال Summarize Written Text  متنی با محتوای آکادمیک برای شما قرار داده شده که در مدت زمان 10 دقیقه باید آن را مطالعه نموده و موضوع اصلی را به صورت خلاصه در قالب یک جمله (فقط یک نقطه پایانی) و بین 5 تا 75 کلمه بنویسید. هر حین مطالعه میتوانید از قسمت های مهم نوت برداری کرده و یا داستان اصلی را به خاطر بسپارید.با ورود به این سوال تایمر 10 دقیقه ای فعال شده و با رسیدن به ثانیه 0 فرصت تمام شده و به طور خودکار به سوال بعد هدایت خواهید شد. پاسخ خود را در کادر متنی که زیر سوال تعبیه شده است تایپ میکنید. تعداد کلمات پاسخ شما توسط یک شمارنده در گوشه پایین کادر نشان داده میشود. همچنین در این آیتم گزینه های کپی، کات و پیست برای شما تعبیه شده.

  • توضیح سوال Summarize Written Text:

متنی آکادمیک برایتان نمایش یافته که باید آن را مطالعه نموده و در زمان 10 دقیقه به صورت خلاصه در قالب 5 تا 75 کلمه بنویسید.

  • مهارت های مورد ارزیابی در Summarize Written Text:

Reading and Writing / Grammar and Vocabulary

  • طول سوال Summarize Written Text:

متن تا حداکثر 300 کلمه

  • تعداد سوالات Summarize Written Text:

2 یا 3

  • زمان پاسخگویی Summarize Written Text:

10 دقیقه ثابت برای هر سوال

نمره دهی Summarize Written Text

سوال Summarize Written Text همزمان مهارت نوشتار و خواندن (درک مطلب) زبان آموزان را میسنجد. حتما باید جمله شما با ساختار گرامری صحیح و املای درست کلمات نوشته شده و در برگیرنده محتوای اصلی و نکات کلیدی موضوع باشد.

سوال Summarize Written Text  بر اساس چهار مولفه نمره دهی میشود:

  • محتوا یا Content : آیا در پاسخ خود نکات اصلی و کلمات کلیدی متن را ارائه کرده اید؟ چنانچه پاسخ شما محتوای اصلی را در خود داشته باشد و هدف متن را به درستی درک کرده باشید، نمره کامل را خواهید گرفت. اما اگر پاسخ شما از محتوای اصلی دور بوده یا بی ربط باشد، نمره ای به شما تعلق نخواهد گرفت. به هیچ وجه از دانش شخصی و اطلاعات عمومی خود در این آیتم استفاده نکنید و فقط پاسخ خود را بر اساس جملات سوال، تایپ کنید.
  • فرم یا Form : پاسخ شما باید در قالب یک جمله واحد و فقط با یک نقطه پایان جلمه بین 5 الی 75 کلمه باشد. چنانچه حتی یک کلمه از این بازه بیشتر یا کمتر بنویسید، پاسخ شما تصحیح نخواهد شد.
  • دستور زبان یا Grammar : اگر پاسخ شما با ساختار صحیح گرامری نوشته شده باشد، نمره گرامر به شما تعلق خواهد گرفت. دقت کنید که جملات در زبان انگلیسی همیشه با حرف بزرگ (کپیتال) آغاز میشوند. به هیچ وجه تمام جمله را با حروف بزرگ نباید بنویسید.
  • دایره لغات یا Vocabulary : آیا در متن خود از کلمات مناسب و مرتبط با موضوع استفاده کرده اید؟ کلماتی که انتخاب میکنید باید کاملا با محتوای متن مرتبط بوده و زمینه آکادمیک، علمی و دانشگاهی داشته باشند.

در سوال Summarize Written Text ، مهارت های Speaking & Listening  شما مورد ارزیابی قرار نمیگیرند.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments